جدید‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲

ظهور دوران استریم ویدیو برخی از محاسبات مرسوم را تغییر داد و تماشاگران تشنه محتوای جدید، اهمیت زیادی به فصل اهدای جوایز نمی‌دهند. بنابراین نسبت به سال‌های گذشته فیلم‌های بسیار بیشتری پیش از فصل اسکار به پلتفرم‌های دیجیتال می‌روند. از سوی دیگر همیشه فیلم‌های بی‌ادعایی وجود دارند که مخاطبین جریان اصلی را هدف نگرفته‌اند. اگرچه تنها پنج ماه از سال ۲۰۲۲ سپری شده، اما فیلم‌های ارزشمندی در ژانرهای مختلف عرضه شده‌اند.

در ادامه بهترین فیلم‌های منتشر شده در چند ماه اول سال ۲۰۲۲ فهرست شده‌اند. برای دانلود فیلم های جدید خارجی به سایت سینما مراجعه کنید.

مرد شمالی (The Northman)

در سینما به ندرت ترکیبی بهتر از وایکینگ و انتقام یافت شده و «مرد شمالی» به کارگردانی «رابرت اگرز» که از «هملت» شکسپیر الهام گرفته شده، اثری حماسی و تاریخی با بودجه متوسط خلق کرده که در دنیای مدرن مانند معجزه است. داستان فیلم در مورد یک شاهزاده به نام املت با بازی «الکساندر اسکارزگارد» است که به دنبال گرفتن انتقام خون پدرش است که به دست عمویش به قتل رسیده است.

همه‌چیز همه‌جا ناگهان (Everything Everywhere All At Once)

افرادی که فیلمسازان دنیل کوان و دانیل شاینرت را فقط با فیلم «مرد همه‌کاره» (Swiss Army Man) می‌شناسند، ممکن است از مقیاس، و جاه‌طلبی فیلم جدید این نویسنده-کارگردانان شگفت‌زده شوند. «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» یک کمدی نو و رزمی است درباره صاحب رختشویخانه‌ افسرده‌ای با بازی «میشل یو» که از او خواسته شده تا میلیاردها جهان موازی از شر نجات دهد، اما این تنها گوشه‌ای از دستاورد دانیل‌هاست. این فیلم گاهی تلاشی استعاری برای تأمل در هرج‌ومرج عصر اینترنت است، گاهی استلالی علیه یأس و ناامیدی، و گاهی یک اکشن بی‌پروا و ابزوردیستی با جلوه‌های ویژه تجربی تحسین‌برانگیز.

قرمز شدن (Turning Red)

به‌سختی می‌توان با میل و رغبت به سال‌های دردناک نوجوانی نگاه کرد، اما انیمیشن «قرمز شدن» استودیوی پیکسار، فراز و نشیب‌های اوایل نوجوانی را بدون تلنگر و با مقداری شگفت‌انگیز عشق به یاد می‌آورد. «دومی شی» کارگردان فیلم «بائو» اولین فیلم بلند خود را با این فیلم منحصربه‌فرد تجربه کرده است که دربرگیرنده جادویی عجیب، ویژگی‌های فرهنگی و مهم‌تر از همه، عشق مطلق به دختران جوان با تمام شکوه آشفته‌اش است. می سیزده ساله متوجه می‌شود که وقتی تحت تأثیر احساسات شدید قرار می‌گیرد به یک پاندای قرمز غول‌پیکر تبدیل می‌شود – تغییری عجیب و غریب که همه زنان خانواده او از زمان‌های قدیم به دوش کشیده‌اند. می تلاش می‌کند تا پاندا را مانند سایر اعضای خانواده کنترل کند، اما شروع به کشف هویت خود در خارج از خانواده می‌کند و آن جنبه وچودش را می‌پذیرد.

تنها نخواهی بود (You Won’t Be Alone)

داستانی در مورد یک ساحره جوان که از قدرت خود برای تغییر شکل برای زندگی در میان انسان‌ها در دهکده‌ای کوچک استفاده می‌کند. «تنها نخواهی بود» شعری با لحن فولکلور است که از وحشت را به عنوان شکلی از اشتیاق نشان می‌دهد. وقتی که روستاییان ناپدید می‌شوند و قهرمان فیلم جایگزین آنها می‌شود، فیلم به یک نشخوار فکری رویایی و شبیه به ترنس مالیک در مورد جنسیت، جامعه و حافظه نزدیک می‌شود. این فیلم غم‌انگیز و دوست داشتنی است و در ذهن می‌ماند، هوس‌انگیز و دردناک است و مشتاق فرو رفتن در کالبد بیننده.

بتمن (The Batman)

ریبوت «شوالیه تاریکی» به کارگردانی «مت ریوز» ممکن است آنچنان که باید جسورانه نباشد، اما بی‌تردید در نحوه پرداخت بی‌بدیل است. «بتمن» با بازی «رابرت پتینسون» و «زویی کراویتس» به آرامی یک معمای طولانی شبیه به «هفت» ساخته «دیوید فینچر» مطرح می‌کند و داستانی آشنا با تصاویر تاریک زیبا و اجراهای مغناطیسی از ستارگان پتینسون و کراویتس ارائه می‌دهد. «بتمن» ریوز وقتی بیش از حد شیفته ایده‌هایی نیست که قبلاً در سه‌گانه «کریستوفر نولان» بررسی شده، برای یک دنباله هیجان‌انگیز‌تر، غنی‌تر و غریب‌تر از «بتمن» پایه‌ریزی می کند که امید آن می‌رود به عنوان یک دنباله عملی شود.

Previous Entries مبل بچه گانه Next Entries خرید میز تلویزیون فلزی سبک